tisdag 9 juni 2009

Några bilder från parallellkörningen på Västkustbanan

Tågpojken framför loken på Falkenbergs station.

En extremt sällsynt och vacker vy. Längst bort skymtar man kylvagnarna.

Koppartrans eleganta logga kan enligt min mening bara konkurrera med GULF och BP.

En nyrenoverad sandvagn. Enligt Tågpojken användes en nästan likadan för transporterna till Limmareds glasbruk.

Eftersom ångloken satt eld på banvallen på några ställen fick det ena tåget dras hem till Göteborg av ett D lok. Det medförde en rätt avsevärd försening, men den som väntar på ett musealt elektrolok väntar aldrig för länge......

Jag antar att alla tågintresserade har sina specialiteter. Att jag tycker att godståg är spännande har kanske kunnat anas av tidigare inlägg. När man åker runt på museijärnvägar är det av naturliga själ sällan man får njuta av ett godståg med över 30 vagnar.

Det var verkligen en unik händelse och det är bara att tacka SJK och Bergslagernas järnväg för en enastående gestaltning av vår järnvägshistoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar