onsdag 2 februari 2011

Tågpojken vinner prestigefull tävling

Igår var det dax för den årliga frågesporten i vår lokala SJK (Svenska järnvägsklubben) avdelning. Förra året lyckades Tågpojken nå en hedrande delad andraplats. I år gick det ännu bättre och han lyckades vinna tävlingen på 8 poäng. Förutom den stora äran kommer han att få konstruera nästa års tävling. Dessutom kommer vi att få ha vandringspriset ett helt år på vår hylla. Ingen som besöker vårt hem kommer att kunna undgå den synen.

Själv kunde jag knappt någon av frågorna. För den som vill mäta sina intellektuella krafter med Tågpojken publicerar jag hela tävlingen nedan. Den rätta raden är följande: 1:1, 2:1, 3:2, 4:1, 5:1, 6:1, 7:X, 8:X, 9:X, 10:2, 11:1 och 12:2.


En glad tågpojke tar emot vandringspriset i form av en keramisk stins. I bakgrunden prisutdelaren och vår nya klubbmästare (ordförande) Ola Bengtsson..


 Här kan vem som helst tävla med Tågpojken. Lycka till.

2 kommentarer:

  1. Grattis Frank!!!
    Fråga 9: vad jag vet så är det Rc4 1166 som var över i Amerika.
    Om jag har rätt så skulle nog Frank ha en poäng till för jag tror säkert att han kan det.
    /Felix

    SvaraRadera
  2. Det var mitt fel. Jag skrev fel när jag skrev den rätta raden. Givetvis ska det vara 1166, alltså X och inte 1. Frank hade rätt på frågan. Tack för den skarpöga rättelsen. Förövrigt har du en väldigt bra hemsida, jag lägger till den till våra favoritlänkar.

    SvaraRadera